۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد
 
 
ایمیل خود را وارد نمائید :  
 
آرشیو خبر آمار بازدید: 376 کد مطلب: 3294  
اپلیکیشن تهران من به عنوان کیف پول شهروندی

اپلیکیشن تهران من به عنوان کیف پول شهروندی

۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۱ فروردين ساعت 14:59

 اپلیکیشن تهران من به عنوان کیف پول شهروندی

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مطرح کرد

اپلیکیشن تهران من به عنوان کیف پول شهروندی به تازگی نسخه اپلیکیشن «تهران من» به‌روزسانی شده و این امکان را فراهم کرده که به عنوان کیف پول شهروندی مورد استفاده قرار بگیرد. 

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) در گفتگو با خبرنگار شهرنوشت، با بیان اینکه به تازگی نسخه به روز شده‌ای از اپلیکیشن «تهران من» ارایه شده است، گفت:  این اپلیکیشن همزمان که به عنوان کیف پول شهروندی مورد استفاده است، خدماتی در حوزه‌های طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای، ثبت و پیگیری پیام 137، پرداخت خلافی خودرو و موتورسیکلت، استعلام و پرداخت عوارض شهرداری، پرداخت انواع قبوض و خرید و شارژ کارت بلیت‌های مترو و اتوبوس و خدمات حوزه شهرسازی را ارائه می‌کند.

او از ارسال هشت میلیون پیامک هشدار به شهروندان از هفت فروردین 1399 تاکنون خبر داد و گفت: سازمان فاوا برای کمک به ترویج آگاهی و اطلاع رسانی درباره ویروس کووید-19 با ارسال پیامک هشدار به مالکان خودروهایی که در شهر تردد می‌کنند، آنها را تشویق به خارج نشدن از منزل کرده است.

دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند با بیان اینکه تسهیلاتی برای کسب و کارهای نوآور با توجه به شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، سازمان فاوای شهرداری تهران را با هدف کمک به فعالیت‌های ستاد مبارزه با کرونا به عنوان پل ارتباطی بین کسب و کارهای اینترنتی و نوآور شهری با مدیریت شهری عنوان کرد.

به گفته او؛ به دستور شهردار تهران و در جهت لایحه «هدایت و حمایت از زیست بوم نوآوری شهری» که در آینده‌ای نزدیک به تصویب شورای اسلامی شهر تهران خواهد رسید، از این کسب و کارها حمایت می‌شود از جمله امکان فعالیت آنها در فضاهای مسکونی و همچنین تعلیق برخی احکام صادره برای این شرکت ها است که مورد استقبال زیست بوم نوآوری شهری هم قرار گرفت.

کاربران «تهران من» به دو میلیون و 700 هزار نفر رسیدند

فرجود نقش سازمان متبوعش را در کاهش حضور مردم در فضاهای شهری و دفاتر خدمات الکترونیک شهر قابل توجه دانست و توضیح داد: سامانه «تهران من» یکی از مهمترین درگاه های ارایه خدمات و همچنین یک مرجع برای اطلاع رسانی و دریافت برخی خدمات شهری به صورت غیرحضوری است و اکنون بیش از دو میلیون و 700هزار کاربر دارد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران با بیان اینکه اپلیکیشن و سامانه تهران من به تازگی در جهت اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیشتر کرونا، اطلاعیه ها و آموزش‌های مربوط به این بیماری را منتشر کرده است، گفت: این سامانه امکاناتی مانند تماس اضطراری با اورژانس و دسترسی به اطلاعات مکانی پایتخت با محوریت مراکز درمانی و بهداشتی را هم در دسترس شهروندان قرار داده است.

چاپ پنج هزار مستند پایان کار ساختمان از سوی شهروندان

او به سرویس‌ هوشمندسازی خدمات حوزه شهرسازی در سال 1398 هم اشاره کرد و توضیح داد: با شیوع ویروس کرونا برخی خدمات این حوزه کاملا به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. مثلا شهروندان پیش از این برای دریافت برخی مستندات پرونده خود مانند؛ صدور پروانه، اعلام عوارض نظارت فنی و فرم خلاف ساختمان، حتما باید به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه می‌کردند. در حال حاضر شهروندان به صورت برخط به این خدمات دسترسی دارند.

فرجود اضافه کرد: پایان کار آپارتمانی با همکاری معاونت شهرسازی و معماری و سازمان فاوای شهرداری تهران به صورت آنلاین و از طریق سامانه تهران من قابل دریافت شده، به طوری که در مدت کوتاهی که از راه اندازی این سرویس‌ می‌گذرد حدود پنج هزار چاپ اینترنتی از مستندات از سوی شهروندان صورت گرفته است.

صدور هزار و 200 پروانه با کدپستی اینترنتی

او با یادآوری اینکه با همکاری شرکت ملی پست و سازمان فاوای شهرداری تهران، امکان صدور کدپستی و شناسنامه فنی ساختمان (قانون پیش فروش) به صورت اینترنتی و بدون نیاز به حضور مالکان در اداره پست فراهم شد، گفت: تا قبل از تعطیلات نوروز و در یک بازه زمانی کوتاه بیش از هزار و 200 پروانه با کدپستی به این شکل صادر شده است که در سال جدید نیز این روند ادامه خواهد داشت.

راه‌اندازی خط ویژه کرونا در مرکز تماس 137، ایجاد بخش اطلاع رسانی درباره کرونا در پرتال شهرداری تهران و  سامانه تهران من، برجسته کردن مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های مدیریت بحران تهران روی سامانه نقشه تهران به نشانی map.tehran.ir و همچنین اپلیکیشن نقشه همراه تهران (رایا) با امکان مسیریابی از دیگر اقداماتی است به گفته فرجود، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران انجام شده است.

راه‌اندازی سرویس جلسات مجازی با برگزاری بیش از هزار جلسه و ایجاد و توسعه زیرساخت دورکاری با هدف به حداقل رساندن حضور همکاران و همچنین نبود اختلال در انجام فعالیت مدیریت شهری از جمله دیگر اقدامات ضروری سازمان فاوا در دوران شیوع کرونا بوده است که فرجود به آن اشاره کرد.



,


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :